Landingspagina's maken voor je website

Een extra, informatieve of structurele uitbreiding van je website.

Je bent zonet geland op de informatieve 'landingspagina' van O.O.M Marketing

En dat alleen door op de link te klikken kom je gelijk juist terecht! Bezoekers willen op je website goede inhoud vinden. Als ondernemer wil je bezoekers op je website die interesse hebben in wat je aanbiedt. In het ideale geval vindt de bezoeker op de eerste pagina die hij bezoekt meteen de informatie waardoor hij klant wordt. Daarvoor kun je een landingspagina maken.

Veel van de pagina’s op je website zijn bedoeld voor klanten die zich oriënteren of een aankoop overwegen. Met uitgebreide, heldere informatie leg je uit wat je bedrijf te bieden heeft en wat daar de voordelen van zijn.

 

Een landingspagina is juist gericht op klanten die nog selecteren of al in de koopfase zitten. Deze klanten weten al wat ze willen kopen en welke eigenschappen belangrijk zijn. Op een landingspagina kun je zulke klanten ervan overtuigen dat ze het beste bij jou kunnen kopen.

landingspagina

Wat is een landingspagina precies?

In online marketing wordt de naam landingspagina gebruikt voor pagina’s die bezoekers zien als ze bijvoorbeeld via een advertentie op je website komen. Nadat ze op de advertentie klikken zien ze een pagina op je website die perfect aansluit bij het onderwerp van de advertentie. Zo’n landingspagina laat meteen zien wat de volgende stap is, bijvoorbeeld contact opnemen of een dienst boeken.

 

Hoe maak je een landingspagina?

Begin bij het begin: waarvoor is het nuttig om een landingspagina te maken? Misschien wil je een van je producten of diensten meer aanprijzen. Of je hebt een restaurant dat je bekender wilt maken in de wijk. 

Als je je onderwerp hebt gekozen, komt de volgende stap: een zoekterm en een handeling kiezen. Wat wil je dat bezoekers doen op je landingspagina? Hoe kunnen bezoekers gebruik maken van het aanbod op je landingspagina? Met die combinatie van onderwerp en handeling kun je aan de inhoud van de pagina beginnen.

 

De beste opbouw voor een landingspagina

Het belangrijkste bij de opbouw van een landingspagina is dat je er niet te veel op zet. Op de beste landingspagina’s staat je juiste inhoud heel helder. 

 

Bezoekers naar je landingspagina brengen

Bezoekers kunnen op verschillende manier op je landingspagina terecht komen. Je kunt de pagina bijvoorbeeld delen op social media. Je kunt online advertenties voor de pagina maken. Je kunt ook proberen om via Google geïnteresseerde bezoekers naar de pagina te krijgen. Als je je bezoekers uit Google wilt halen, is het belangrijk om je pagina goed te optimaliseren.

 

Begin met brainstormen over het aanbod op je pagina. Schrijf alle woorden op die met het onderwerp te maken hebben en gebruik de belangrijkste als zoekwoorden. Voor een restaurant in Middelburg zijn de zoekwoorden “restaurant” en “Middelburg” belangrijk. Om het specifieker te maken kun je ook de naam van de straat, omgeving of wijk als zoekwoord gebruiken, bijvoorbeeld “markt”. Afhankelijk van je aanbod kun je ook zoekwoorden als “lunch” gebruiken.

 

Wie maakt landingspagina's voor je website?

We willen ons niet opdringen maar willen je hiermee graag ontzorgen. Dus O.O.M Marketing kan je inzetten voor het maken voor de landingspagina's wanneer je die nodig hebt.

 

Heb je hier vragen over en brengt een gesprek je duidelijkheid?

Een vrijblijvend gesprek van één uur stellen we beschikbaar om je te informeren. Onze ervaring leert dat dit lukt.

Duurt het gesprek toch langer? Dan houden we de tijd bij en rekenen we € 69,- per uur. 

Onze ervaring leert dat je veel te weten komt in een online marketing adviesgesprek, info die je zelf kunt gebruiken bij je marketingstrategie. Onze content en verhaal is helder, maar onze afspraken van te voren op deze manier ook. Zo delen we onze kennis en maak jij er gebruik van op de manier dat je zelf wilt.