Landingspagina's maken voor je website

Een extra, informatieve of structurele uitbreiding van je website.

Je bent zonet geland op de informatieve 'landingspagina' van O.O.M Marketing

En dat alleen door op de link te klikken kom je gelijk juist terecht! Wellicht zocht je op een specifieke zoekterm ook wel genoemd 'zoekwoord'. Je kunt ook via social media hier terecht zijn gekomen. Bezoekers willen op je website waardevolle inhoud vinden die past bij hun zoekterm. Als ondernemer wil je bezoekers op je website die interesse hebben in wat je aanbiedt. In het ideale geval vindt de bezoeker op de eerste pagina die hij bezoekt meteen de informatie waardoor hij klant wordt. Daarvoor kun je een landingspagina maken. Maar die moet wel geïndexeerd worden om ook gevonden te worden via een zoekmachine als Google of Bing. Veel van de pagina’s op je website zijn bedoeld voor klanten die zich oriënteren of een aankoop overwegen. Met uitgebreide, heldere informatie leg je uit wat je bedrijf te bieden heeft en wat daar de voordelen van zijn.

 

Een landingspagina is juist gericht op klanten die nog selecteren of al in de koopfase zitten. Deze klanten weten al wat ze willen kopen en welke eigenschappen belangrijk zijn. Op een landingspagina kun je zulke klanten ervan overtuigen dat ze het beste bij jou kunnen kopen. Dus ook als verkoop platform wordt de landingspagina gebruikt. Landingspagina's zitten trouwens niet altijd in je menu van de website. Zou wat vol worden als je veel landingspagina hebt namelijk. 

landingspagina

Wat is een landingspagina precies?

In online marketing wordt de naam landingspagina gebruikt voor pagina’s die bezoekers zien als ze bijvoorbeeld via een advertentie op je website komen. Nadat ze op de advertentie klikken zien ze een pagina op je website die perfect aansluit bij het onderwerp van de advertentie. Zo’n landingspagina laat meteen zien wat de volgende stap is, bijvoorbeeld contact opnemen of een dienst boeken.

 

Bezoekers naar je landingspagina brengen en indexeren

Bezoekers kunnen op verschillende manier op je landingspagina terecht komen. Je kunt de pagina bijvoorbeeld delen op social media. Je kunt online advertenties voor de pagina maken. Je kunt ook proberen om via Google geïnteresseerde bezoekers naar de pagina te krijgen. Als je je bezoekers uit Google wilt halen, is het belangrijk om je pagina goed te optimaliseren en te indexeren. 

Indexeringstips voor Google

Want als je Google als bibliotheek bekijkt, dan moet jouw landingspagina en hele website als een nieuw boek worden toegevoegd om gelezen te kunnen worden door het publiek. Dit kan als je pagina door Google is geïndexeerd. Het is natuurlijk jammer als jouw perfect geschreven teksten uiteindelijk door niemand gelezen worden terwijl je daar zo je best op hebt gedaan. Ik heb wel enkele tips voor jou om dit grondig te doen. 

Gebruik Google Search Console

Je kunt Google natuurlijk ook een handje helpen om het indexatieproces te versnellen. In Google Search Console meld je gemakkelijk je website aan om te laten indexeren. Het is als het ware een persoonlijke uitnodiging voor een bezoek van google aan je website of een specifieke pagina. Geen paniek, bij een nieuwe website regel ik dit helemaal voor je.

Zorg voor interne en externe links

Hoe meer er van en naar een website verwezen wordt (via links) des te sneller zoekmachines je website vinden. Voor een snelle indexatie hebben links naar andere websites zeker nut. Ook als andere websites links plaatsen naar je website. Dit proces wordt ook wel linkbuilding genoemd.

Deel je website op social media

Linkbuilding is best een tijdrovend klusje. Gelukkig tellen links vanuit social media ook mee. Hiervoor is een link naar je website vanuit Facebook of Twitter een stuk makkelijker te realiseren.


website

Wie maakt de landingspagina's voor jouw website?

We willen ons niet opdringen maar willen je hiermee graag ontzorgen. Dus O.O.M Marketing kan je inzetten voor het maken voor de landingspagina's wanneer je die nodig hebt.

 

Heb je hier vragen over en brengt een gesprek je duidelijkheid?

Een vrijblijvend gesprek van één uur stellen we beschikbaar om je te informeren. Onze ervaring leert dat dit lukt. Duurt het gesprek toch langer? Dan houden we de tijd bij en rekenen we € 69,- per uur. 

Onze ervaring leert dat je veel te weten komt in een online marketing adviesgesprek, info die je zelf kunt gebruiken bij je marketingstrategie. Onze content en verhaal is helder, maar onze afspraken van te voren op deze manier ook. Zo delen we onze kennis en maak jij er gebruik van op de manier dat je zelf wilt.